Olga Pohl je copywriterka. Už sedm let se věnuje naplno obsahovým strategiím, copywritingu, textování webů, psaní článků a e-booků. Zároveň vede kurzy, kde účastníky učí jak dobře psát texty. Na Konferenci Ženy v byznysu povede workshop Copywriting s lehkostí, na němž vás provede základy dobrého copy. Vyzkoušíte si praktická cvičení a vyzkoušíte se různé triky pro snadnější psaní. Udělali jsme s Olgou krátký rozhovor:
Je za Vámi vidět úspěšná profesní dráha a podnikatelská stopa. Jaké ale byly vaše začátky v podnikání?
Začínala jsem jako lektorka angličtiny a pak přesedlala na překládání a tlumočení. Postupně jsem začala tlumočit projekce na filmových festivalech, v kině Aero a pro Národní filmový archiv. Filmy mě bavily asi ze všeho nejvíc. Byl to vždycky trochu adrenalin, protože ne vždycky byly k dispozici kompletní podklady, ale ta atmosféra v sále při živém tlumočení mě nabíjela úžasnou energií.
Dnes se ale věnujete hlavně copywritingu, že?
Ano. Po mateřské jsem si prošla takovým druhým podnikatelským začátkem. Od překládání cizích textů jsem přešla k vlastnímu psaní – copywritingu a obsahovému marketingu. Musela jsem se toho hodně naučit, protože digitální média mezitím udělala velký skok a ten jsem musela nějak dohnat. A to všechno s malým dítětem, které jsem měla ve střídavé péči…
Který projekt vás ve vaší kariéře nejvíc bavil a proč?
Velká srdcovka byla fotografická kniha 100 okamžiků pro Fotobanku ČTK, na které jsem se autorsky podílela. Propojovala jsem v ní fotografie z archivu, který “četka” už přes sto let spravuje, a příběhy z naší historie, o kterých se často moc neví. A bezkonkurenčně nejvíc mě bavil mezinárodní divadelní projekt “Všechen sex mého života”. Tam jsem měla úlohu tlumočnice a překladatelky. Jednalo se o sondu do milostného života českých seniorů. Byla to zábava, byl to zápřah, ale hlavně úspěšné divadelní představení, které propojilo generace lidí v hledišti.
Když se podíváte zpět na své úspěchy nebo nezdary, co byste dnes udělala jinak a poradila těm, kteří s podnikáním začínají?
Do podnikání jsem se vrhla trochu živelně, v roce 1998. Kdybych dneska začínala znovu, určitě bych se předtím lépe vzdělala. Abych věděla, jak plánovat finance, v jakém právním rámci se pohybuji a jak se dělá marketing.
Jakou dovednost považujete ve své práci za nejužitečnější a doporučili byste ji ostatním, aby si ji osvojili?
Schopnost neustále se učit něco nového, a to nejlépe za pochodu.
Vedete workshop na dubnové Konferenci Ženy v byznysu. Jak vnímáte ženy jako podnikatelky ve srovnání s muži?
Obdivuju každého, kdo v podnikání vytváří hodnoty, které mají přínos pro okolní svět. Ať je to žena, nebo muž. U žen jsem se ale častěji setkávám s pochybnostmi o vlastních schopnostech. A to je podle mě škoda, protože spousta žen kromě podnikání zároveň obstarává i péči o malé děti a domácnost. Takže chci všem, kdo úspěšně zvládají ten podnikatelsko-domácí desetiboj, vyjádřit veliké uznání.