Jedním z dalších workshopů, kterého se můžete na konferenci Ženy v byznysu zúčastnit, je právě o grafice. Lektoři David Svoboda a Lucie Višňáková z Design Restart.cz vás naučí vytvářet skvělou grafiku pro váš byznys. Na tvorbu grafiky totiž často nepotřebujete externího grafika a drahé programy. Jen to chce vědět, jak na to a znát dobré tipy a inspirace.

Lucie Višňáková, Design-restart.cz

Lucie se pohybuje v oblasti internetového marketingu a e-commerce od roku 2009, kdy spoluzaložila hokejový e-shop, který se již po roce fungování stal jedničkou na českém trhu. Učí, jak si sami jednoduše vytvoříte poutavé videorecenze a grafiku pro své projekty.

David Svoboda, Design-restart.cz

David je jedním z nejvíce profilovaných lektorů workshopů Canvy v ČR a Velké Británii a věnuje se nasazování vizuální komunikace do firem.
Spolupracuje s vývojovým týmem Canva na testování budoucích verzí. Věnuje se také individuální přípravě mezinárodních řečníku pro prestižní konferenci TEDxPrague.

A těchto odborníků jsme se zeptali na jejich zkušenosti a co se na jejich workshopu dozvíte.

Davide dobrý den, koukala jsem a jste označován za jednoho z nejvíce profilovaných lektorů workshopů Canvy v ČR a Velké Británii. Co si pod tím představit? Jste často na cestách nebo se soustředíte jen na ČR?

Se školeními prezentování a grafického designu jsem začal ještě za svého pobytu ve Velké Británii, ale poslední dva roky se soustředíme na rozjezd školení v ČR. Chceme však využít nabytého potenciálu a máme tak ambice expandovat naše školení i za hranice.

S Canvou si denně tykám již několik let. I proto jsem velmi hrdý na certifikaci přímo od Canvy – první a prozatím jedinou v ČR a SR. Jako geek jsem pak nadšený, že se mohu podílet na testování beta verzí, diskutovat s vývojáři vylepšení a úpravy stávající Canvy.

Liší se něčím přístup a vnímání vizuální komunikace u nás a ve Velké Británii?

Bavíme-li se o laické veřejnosti, neřekl bych, že se vnímání vizuální komunikace výrazně liší. Uživatelé mají k ruce stejné mocné nástroje a tak se potýkají s podobnými překážkami na vlastní cestě za lepším grafickým návrhem, tj. přeplácaností a nekonkrétností sdělení.

Lucko, Vy jste založila hokejový eshop. To je trochu netradiční, pro ženu. Co Vás k tomu vedlo?

E-shop jsem založila společně s mým mužem a jeho vznik vyplynul z nasbíraných zkušeností z našich předchozích aktivit. Já jsem v tu dobu působila v reklamní agentuře na pozici obchodní ředitelky, můj manžel byl řadu let součást organizačního a marketingového oddělení hradeckého hokejového klubu. Zároveň jsme oba byli několik let v organizačním týmu hokejových kempů. Odtud bylo k myšlence založení vlastního e-shopu již velmi blízko.

Eshop se stal po roce jedničkou na trhu. Máte nějaký zaručený tip, co byste doporučila? Nebo jich je více a je lepší si vše říct osobně na workshopu?

Co vede k úspěšnému e-shopu je téma pro samostatný workshop, ale velmi zjednodušeně – vždy jsme se snažili jít jinou cestou než konkurence. Ve své době jsme se na první pohled odlišovali velmi zajímavou a propracovanou grafikou našeho webu. Vytvářeli jsme kompletně vlastní popisky, fotili si vlastní fotky produktů v prostředí hokejového stadionu. Postupně vznikaly i videorecenze a jako vůbec první celosvětově jsme vytvářeli i test hokejového vybavení v praxi. Od začátku jsme dbali na 100% zákaznickou péči a naším mottem bylo, že reklamace je nejlepší formou reklamy. Mix zmíněného a samozřejmě i dalších faktorů nás dostal na pozici jedničky po roce působení a to jsme u našich dodavatelů v úplném začátku viděli spíše nedůvěru, protože v době našeho vzniku na trhu působily již desítky hokejových e-shopů.

Davide, věnujete se také individuální přípravě mezinárodních řečníku pro prestižní konferenci TEDxPrague. Jak to probíhá? V čem přesně jim pomáháte?

V rámci skvělého TEDx týmu vedu jednak přípravný workshop pro řečníky, kdy se je kromě předání osvědčených prezentačních technik snažím připravit na speciální TED formát, tj. jednu myšlenku, stručnost, zaujetí, autentičnost. Současně pak máme s kolegy rozebrané spíkry pro individuální koučing. Je to pro mě velmi inspirativní i z toho důvodu, že pracujete s velkými individualitami, do kterých se musíte vcítit a pokud možno je nepředělávat.

Lucko, Davide – vaše motto je “Chceme inspirovat každého k vlastní tvorbě grafických návrhů, aby si je mohl vytvářet sám, kdykoli a v co nejlepší kvalitě”.

Proč si myslíte, že je dobré umět grafiku, i když nejste grafikem? Není lepší si objednat služby profesionálních grafiků?

Vidíme kolem sebe mnoho úžasných nápadů, výrobků a služeb, které mají potenciál, ale jsou doslova zabity špatnou, nefunkční grafikou a minou se tak účinkem. Dnešní doba je rychlá, kromě řady provozních věcí kolem vašeho podnikání musíte řešit i propagaci – mnohdy se jak tiskové tak online návrhy mění velmi často, případně pro sociální sítě potřebujete ideálně denně tvořit obsah a vzhled a jednoduše není reálné se kvůli každé aktualizaci scházet s profesionálním grafikem, nemluvě o finanční zátěži. (Dobrého) profi grafika vždy doporučujeme pro větší redesign webu, návrh loga nebo větší kampaň. Nicméně jsme přesvědčeni, že při dodržení základních pravidel grafického designu může kdokoli výrazně zlepšit kvalitu svých výstupů.

Co tedy mohou účastníci Vašeho workshopu Tvorba grafiky bez grafika čekat? Co se naučí?

Naším workshopem bychom chtěli především inspirovat každého k tomu nebát se začít tvořit vlastní grafické návrhy. Ukážeme si, jak lze velmi rychle a jednoduše začít vytvářet velmi kvalitní výstupy a to jak pro on-line – bannery, příspěvky na soc. sítě, tak pro tisk – letáčky, pozvánky, vizitky atd. Představíme si nástroje, které jsou velmi intuitivní a dostupné. Přestože grafický design je i o porušování pravidel, ukážeme si, že dodržování základních principů funguje v naprosté většině případů.

A jaké další workshopy a přednášky najdete na konferenci? Podívejte se na program ⬇⬇⬇