Ženy dokáží v byznysu spoustu věcí a to i v rámci online prodeje. V Shoptetu to vidí každodenně na klientkách. Ženská energie totiž patří do světa e-commerce stejně tak jako mužská. Zajímá vás, jakými cestami se některé z našich e-shopařek vydaly, co je jejich motivací a jak se jim podařilo vybudovat prosperující obchody? Podívejme se spolu na příběhy několika z tisíců úspěšných žen.
Od kodéřiny k online ilustrovanému papírnictví
Markéta Jinochová si vyzkoušela lecjaké profese, prodávala akvarijní rybičky, dělala recepční, krupiérku v kasinu nebo zmíněnou kodérku. Ale dnes se konečně živí tím, co miluje. Žije akvarelem a ztvárňováním různých přírodních motivů. Ty umí krásně využít a ve svém online obchodě MANKAI Paper prodává kalendáře, bloky a spoustu dalších užitečných drobností s něžným designem, který jinde nenajdete. Podle svých vlastních slov je hrdá na to, že si vše sama vymyslela, zprodukovala a poslala do světa. A ještě o to víc, že se její produkty lidem líbí a dobře se prodávají. Více o její cestě a o tom, co Markétu na podnikání a jejím e-shopu nejvíce naplňuje, si můžete přečíst v tomto rozhovoru.
Retrohry ožívají díky 4 kavkám
Jiný příběh skrývá rodinná firma 4 kavky pod taktovkou Alice Kavkové. Úspěch jejího e-shopu nastartovalo virální video se starým známým skákáním přes gumu. Alice ho natočila, aby tuto hru z vlastního dětství přiblížila dnešním dětem. Zároveň jí ale v byznysu pomohla dlouhodobá práce s komunitou, kterou vytvořila kolem svého blogu Maminator. Její práce není vždy procházka růžovou zahradou, musí totiž často čelit kopírování svých produktů levnou konkurencí. Ale nevzdává se a s elánem stále vymýšlí nové projekty. Naposledy jí vyšla velmi pěkná knížka Retrohraní, kterou také prodává na svém e-shopu. O všem, co ji inspiruje a pohání vpřed, si můžete přečíst ve dvoudílném rozhovoru.
Dvě dcery, dva e-shopy
Někdy život ženám přinese náročné situace, se kterými je potřeba se nějakým způsobem vypořádat. Eva Nemčková je ženou opravdu silnou, a tak se trablím spojeným s vážnou nemocí její dcery Paulíny postavila čelem. Pod značkou Needo na Shoptetu dokonce vybudovala e-shop, kde prodává vlastní speciální nejen textilní doplňky, které na trhu dosud chyběly. A tak je díky ní mohou využívat i ostatní hendikepovaní lidé.
Druhý e-shop, Made by Kristína, pomáhala Eva rozjet své mladší dceři, kterou možná znáte. V roce 2019 vyhrála televizní kuchařskou soutěž MasterChef. Kromě kuchařek Kristýna na svém e-shopu prodává i vlastní müsli, které vzniklo spoluprací s Mixit podobně jako Mix pro maminku. Z prodeje každé směsi putuje příspěvek na pomůcky Needo pro postižené děti. Je krásné, že si matka s dcerou dokáží takto pomáhat i v rámci byznysu. A nejen sobě, ale také spoustě lidí, kteří to opravdu potřebují. Přečtěte si inspirativní povídání s Evou Nemčkovou i s její dcerou Kristínou.
E-shopy, které vzdělávají, pomáhají i vydělávají
Z výše popsaných příběhů je vidět, že podnikání žen má často nějaký přesah, ať už se jedná o pomoc nebo o naplnění vlastních snů. Velmi pyšná na svůj projekt je například Kateřina Vacková (její příběh najdete tady). Katčina nadace Loono a kampaň #prsakoule zachránila život už 49 lidem.
Ženy toho jednoduše dokáží opravdu hodně. Třeba jako i náš poslední příklad, Lucie Kunčarová, která rozjela prosperující e-shop DortNEdort i s miminkem v náručí.
„Jsme v Shoptetu na naše e-shopařky velmi pyšní a jsme poctěni, že do toho tehdy, když teprve začínaly, šly s námi. Že nám už tehdy důvěřovaly a my jsme vlastně také díky jejich podnětům mohli vylepšovat náš systém. Dáváme si záležet na tom, aby byl uživatelsky příjemný (a samozřejmě 100% funkční) pro všechny naše klienty, ženy i muže všech generací. Aby s nimi a díky nim také mohl růst.“, zmiňuje Zuzana Zicháčková ze Shoptetu.
V Shoptetu najdete tarif zdarma do deseti produktů, tarify za pár stovek měsíčně i tarif pro pokročilé malé i středně velké e-shopy. A spoustu doplňkových funkcí a podpůrných projektů.
Díky e-shopu si můžete splnit také svoje sny.