Filozofií Bonami je, aby byl e-shop pomocníkem ve výběru a zároveň byla finální volba dle zákazníka, zkrátka aby zákazníci bydleli podle sebe, ne podle vizuálu v letáku. Jak si poradili v jejich týmu s onlajn režimem, jak hledají priority a proč byste měli bydlet podle sebe? Zeptali jsme se CEO Pavla Vopařila a Brand manažerky Lucie Šulákové.
Bonami je také partnerem Konference Ženy v byznysu a inspirace z jejich e-shopu můžete tak vidět i během celého live streamu přímo ve studiu.
Filozofií Bonami je, aby byl e-shop pomocníkem ve výběru a zároveň byla finální volba dle zákazníka, zkrátka aby zákazníci bydleli podle sebe, ne podle vizuálu v letáku. Jak si poradili v jejich týmu s onlajn režimem, jak hledají priority a proč byste měli bydlet podle sebe? Zeptali jsme se CEO Pavla Vopařila a Brand manažerky Lucie Šulákové.
Bonami je také partnerem Konference Ženy v byznysu a inspirace z jejich e-shopu můžete tak vidět i během celého live streamu přímo ve studiu.
Ale teď už k tipům, zkušenostem a najdete tu i radu: Jak v byznysu (nejen v tom velkém) ustát nečekané změny a recept na produktivitu.
Pavle, Lucie, popište jednou větou, co je vlastně Bonami? Co si pod tím má zákazník představit?
Pavel: Bonami je místo, které vám pomůže bydlet podle sebe. Inspiruje vás, co by se vám mohlo líbit, pomůže vám s výběrem a nakonec snadno nakoupíte nábytek a bytové doplňky, protože máme zdaleka nejširší nabídku v našem segmentu.
Lucie: Přemýšlím jestli můžu ještě nějak doplnit Pavla:-) Bonami to není jen nábytek a home decor. Bonami, to je inspirace, pomocník při výběru, to jsou nápady a rady jak si vylepšit své bydlení. Ale hlavně místo, kde každý může najít to své. Chceme aby díky nám, díky Bonami, mohl každý bydlet podle sebe a my mu k tomu pomohli.
Před několika dny jste spustili novou kampaň, kde je nosný claim “Bydlete podle sebe”. Co to pro Vás Lucie vlastně znamená? Vybrali jste právě tohle spojení kvůli “této době”, kdy trávíme většinu času “doma”?
Lucie: Vidíte, to nás nenapadlo:-) Zamýšleli jsme se nad tím čím chceme, aby Bonami pro své zákazníky bylo, jak chceme aby jej vnímali. Chceme být pro naše zákazníky inspirací, pomocníkem při výběru nábytku nebo dekorací, chceme jim nabídnout různé styly a pro ně například nekombinovatelné produkty. Ale nejdůležitější je pro nás stále zákazník. Chceme, aby finální volba byla jejich, aby to byly jejich splněné představy, zkrátka aby bydleli podle sebe, ne podle “letáku”.
Co je cílem této kampaně a jaké kanály jste pro podporu vybrali?
Lucie: Kampaň jsme zaměřili na CZ, SK a HU trh a jejím cílem je brand awareness. Vzhledem k nárůstu času stráveném u TV a v onlinu, jsme se rozhodli vynechat úplně offline. Zvolili jsme tedy silnou TV v kombinaci s YT a velmi doplňkově klasický display.
A co “digitalizace vašeho týmu”? Jak jste se vyrovnali s přechodem do home officů a efektivní práci s časem pro plnění plánu, který je pro tento rok opravdu velký.
Pavel: Bonami bylo hodně “home-officové” i před covidem, takže ten přechod nebyl tak složitý. Ale už je to dlouhé a pro mladou a kreativní firmu, jako je Bonami, to je prostě blbě. Takže doufám, že vymyslíme způsob, jak dobře kombinovat home-office a osobní kontakt v kanceláři, pracujeme na tom. A plán je velký, ale není to vycucaný z prstu – vidíme, co zákazníkům nabízíme, vidíme, jak velký je trh a myslím, že plán odpovídá zdravé ambici :-).
Lucie: Tady bych odpoveď nechala spíše na Pavlovi:-) Přeci jen, Mont Blanc – jak interně říkáme našemu plánu, je jeho “nápad”, na který ale chceme vylézt všichni společně. A Pavel je nám v tom neskutečným motivátorem a parťákem.
HO pro nás kreativce není úplně ideální stav. Potřebujeme vše psát a kreslit na tabuli, ukazovat, lepit všude stickers, horlivě debatovat a rozhazovat rukama:-) Proto se i v této době snažíme důležité projekty, nápady nebo strategie řešit osobně.
V současné situaci je nás hodně na home office. Máte nějaké tipy, jak si správně zařídit naši domácí kancelář?
Pavel: Mohu mluvit jen za sebe. Co je pro mě klíčové je, abych se cítil komfortně, měl soukromí a hlavně, abych měl dokázal odlišit prostor pro práci a mimopracovní věci. Jasná linka mezi prací a odpočinkem, což na HO může splývat, je dle mého kritické, důležitější než přesný typ židle.
Lucie: Mít svůj koutek pro práci a důležité je pro mě neztratit pracovní rytmus. Stále si udržovat zaběhlé věci jako když chodím do kanceláře, takže vstávám stejně, věnuju práci stejný čas – i když nepracuji přesně od-do, občas se dokonce doma obléknu a upravím jako kdybych šla do kanceláře:-)
Lucie, jak vnímáte vy “brand a budování značky”. Měla by to dělat každá firma, odborník na volné noze? Co doporučujete, jak začít?
Lucie: Měla, protože i odborník na volné noze, má svůj “brand”. Brand totiž není jen logo, claim nebo konkrétní kampaň. Brand to je vše dohromady, to jsou všichni, kdo ve firmě pracují. Brand je duše firmy a je jedno jestli je to firma o 100 zaměstnancích nebo o 1 člověku. Jsou to hodnoty firmy – jak firma působí, jak “promlouvá” k veřejnosti, ke svým zákazníkům. Brand je to jak vás lidé vnímají, jak o vás mluví, jak vás odlišují nebo to, jak vám důvěřují. To vše je brand a budování brandu vlastně nikdy nekončí…
Jak v byznysu (nejen v tom velkém) ustát nečekané změny? Co byste poradil, Pavle?
Pavel: Vyspat se na to, ale jen jednou. Tedy zkusit zachovat klid, nebláznit, vzít si trochu času na rozmyšlenou, aby se velké rozhodnutí nedělali v emočním vypětí. Ale pak mít odvahu se rychle a rázně přizpůsobit situaci, jasně a otevřené to odkomunikovat a pak to jít udělat, nejen o tom mluvit.
A Lucie, co byste poradila Vy?
Nehroutit se. V klidu se nadechnout, počítat do deseti nebo se na to vyspat. A pak se tomu postavit a věci přijmout jak jsou a jít dál.
Jiří Benedikt bude na naší Konferenci Ženy v byznysu přednášet na téma: Jak 2 sekundy denně zvýší produktivitu. Máte vy nějaký tajný recept?
Lucie: Mít radost ze života, z maličkostí. Protože když máte z něčeho radost, když vás něco naplňuje, když věci děláte s nadšením, dobíjí vám to automaticky baterky. A taky, že když na “dvě minuty” vypnete, svět se nezboří a firma také ne. Protože je lepší na chvíli vypnout a pak se do práce pustit zase s chutí, než jít doslova na krev, ale bez radosti, vášně a toho aby nás to naplňovalo.
Pavel: Můj recept na produktivitu je mít v životě vášeň. Když vás něco baví a naplňuje, neexistuje limit produktivity a dobíjí to baterky naprosto spolehlivě. A je vlastně jedno, zda si tu vášeň najdete v práci nebo mimo.
Byznys plán – měl by ho mít každý? I ten, kdo podniká na volné noze? Zakládá firmu i ten, kdo už nějaký rok podniká? Co byste poradil z vašich zkušeností, Pavle?
Nevím, zda byznys plán, ale řekl bych, že představu co a jak chci dělat určitě. Pokud to nemám, mám tendenci se zabývat každou příležitostí, každým impulsem a to mě spolehlivě paralyzuje. Pokud plán mám, pomáhá mi to jednoduše odfiltrovat věci, které tam nezapadají – ne proto, že jsou špatné, ale prostě to není můj směr. Byznys plán ve smyslu finančního plánu je pak potřeba mít od určité velikosti, protože to může pomoci pochopit, kde se tvoří hodnota a kde se mi naopak ztrácí.
Podnikání, začátky, rozvoj byznysu. Kdybyste měl Pavle napsat 5 bodů / priorit / rad pro ženy v byznysu nebo pro ty, které se teprve chystají podnikat, jaké by to bylo?
Pavel:
– Plán, co chci dělat
– Neboj se říci o pomoc
– Uč se
– Věř si
– Hledej správné parťáky
A na závěr: Je něco, co víte, že jste zkusili, nepovedlo se a doporučili byste to udělat jinak – třeba právě v budování brandu, týmu, efektivity práce s týmem?
Pavel: Chyb dělám každý den mnoho v podstatě ve všech oblastech, ale snažím mít otevřenou hlavu a chyby si přiznat a neudělat je znovu.
Lucie: Chyby k životu i k práci patří, díky nim se posouváme dál. To důležité ale je, si chyby uvědomit a snažit se z nich vzít to “dobré”. A co se mi osvědčilo při vedení týmu je, že respekt si nezískáte svou pozicí, ale tím jakým jste pro svůj tým parťákem, oporou, motivátorem.
Bydlete podle sebe!
Vaše Alena, spoluzakladatelka Konference Ženy v byznysu